Projecten

 

Een greep uit de vele leuke opdrachten die ik heb gedaan of waar ik momenteel aan werk:

 

Website Camping Erve Harkink
De website van Camping Erve Harkink was verouderd en mij is gevraagd om een nieuwe website te maken. De wens was om veel foto’s te gebruiken zodat mensen een goede indruk krijgen van de camping. De gasten zijn voornamelijk gezinnen met jonge kinderen en senioren, die genieten van de rust en natuur.

 

 


Bachweken
Uitgangspunt waren de Johannes en Matthäus Passion, die in april 2017 worden uitgevoerd in Lochem. Twee prachtige concerten die veel aandacht verdienen. Zo ontstond het idee voor de Bachweken en haakten er meer dan 10 culturele organisaties en scholen aan. Als snel was er een mooi en divers programma. Mij werd gevraagd om in samenwerking met Lochem Eigenzinnig de Bachweken te promoten.


Website Boerderij Erve de Boekhorst
Op Erve de Boekhorst zijn twee monumentale schuren compleet gerestaureerd en omgebouwd tot drie moderne appartementen. Voor de verhuur hiervan was er behoefte aan een website die informeert over de appartementen en de mogelijkheden die de omgeving van Klein Dochteren biedt.

 

 

 


Museum STAAL
Voor het nieuw te bouwen Museum STAAL in Almen heb ik een compleet promotieplan gemaakt. En ik werk mee aan de uitvoering van dit plan door onder andere de website en drukwerk te ontwikkelen. Museum STAAL wordt een museum waar je op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier kennis kunt maken met de familie Staring, een familie die rond de negentiende eeuw een belangrijke rol in de Achterhoek speelde. De hoofdrol is voor de dichter en landbouwkundige A.C.W. Staring (1767–1840). Een nieuw museum, een nieuw merk onder de aandacht brengen bij het publiek is een prachtige uitdaging!


Website Kunst in LocheKunstroute logom
De Stichting Kunst Initiatief Lochem, die onder andere ieder jaar de Kunstroute organiseert, was toe aan nieuwe website. Een site met een moderne, kunstzinnige uitstraling. Een plek waar je als kunstenaar of kunstliefhebber de informatie kunt vinden die je zoekt. Als kunstliefhebber vind je op eenvoudige wijze de kunstenaar of kunstvorm van je interesse. Om op de hoogte te blijven kunnen mensen zich inschrijven voor de nieuwsbrief en kunstenaars die willen deelnemen aan de Kunstroute kunnen zich aanmelden.


MOESlogo-moes
Voor MOES heb ik een huisstijl ontwikkeld, Facebook opgezet en een eerste promotieactie opgezet. Het project is kort geleden gestart en ik zal in de toekomst meer promotie voor dit tuinproject gaan doen. MOES teelt op duurzame en biologische wijze groente en fruit. Mensen werken bij MOES omdat ze op zoek zijn naar sociale contacten, werkritme en structuur.

 

 


Zen.nl Lochem
Voorafgaand aan een nieuwe serie introductielessen zen-meditatie wordt altijd een aantal proeflessen gegeven. Mij is gevraagd om een deel van de promotie te doen voor deze proeflessen. Voor de gedrukte media in Lochem en omstreken heb ik advertenties gemaakt en persberichten geschreven. En geregeld dat ze op het juiste moment in juiste krant werden geplaatst.
Een uitgebreide Facebookcampagne heeft geleid tot veel extra websitebezoekers én aanmeldingen voor de proeflessen.

 


Website Het Stadshuuswww.stadshuuslochem.nl
Het bestuur van Het Stadshuus in Lochem heeft mij gevraagd een website voor hen te maken: www.stadshuuslochem.nl. Deze website laat zien wat er te doen is in Het Stadshuus, een nieuw sociaal-cultureel centrum in het centrum van Lochem. Iedereen kan hier ruimtes huren om activiteiten te organiseren of als werkplek te gebruiken. Een wens was om de reservering en betaling online te regelen. Door een reserveringsmodule te integreren in de website is dit nu mogelijk.

 

 


BerkelstedentoernooiBerkelstedentoernooi
Schaakvereniging Lochem organiseerde in september 2015 het Berkelstedentoernooi. Om het toernooi meer onder de aandacht te brengen heeft de organisatie van het toernooi mij gevraagd een spandoek te maken. Het spandoek zal ieder jaar in een andere plaats langs rivier de Berkel worden gebruikt. De deelnemende schaakverenigingen komen uit Nederland en Duitsland.

 

 


Culturele Agenda Lochem
De Culturele Agenda Lochem verscheen al vele jaren op papier en werd huis-aan-huis verspreid. In 2012 ontstond het idee om de agenda digitaal te gaan verspreiden. De achterliggende gedachten was om het verspreidingsgebied te  vergroten. Niet alleen de stad Lochem kon nu bereikt worden maar ook de andere kernen van de gemeente en ver daarbuiten. Vanaf dat moment maak ik de digitale nieuwsbrief ‘Culturele Agenda Lochem’ die iedere maand aan cultuurliefhebbers binnen en buiten de gemeente Lochem wordt gestuurd.

Ook onderhoud ik de Twitteraccount @CultureleAgenda:

 

Ter promotie van de Culturele Agenda Lochem heb ik een flyer Flyer uitsnedegemaakt die in oktober 2015 is herdrukt.

 

 

 

 


Website Lochem Cultureel
De website Lochem Cultureel is een aanvulling op de Culturele Agenda Lochem. Er bleek behoefte te zijn aan een website waar de Culturele Agenda terug te vinden is. Ik heb het beheer van www.lochemcultureel.nl overgenomen en de site volledig vernieuwd. Naast het informeren over culturele activiteiten is de website ook bedoeld om abonnees te werven en organisaties te interesseren voor een plaatsing van hun activiteit.

 


Get-a-Ticket
Training Get-a-TicketEen efficiënt, gebruiksvriendelijk en betaalbaar kaartverkoopsysteem voor theaters en andere podia. Ik geef trainingen en support aan medewerkers van theaters die met Get-a-Ticket (gaan) werken, van directie tot technisch personeel en van financiële tot marketingmedewerkers. Ook schrijf ik teksten voor de gebruikershandleiding.

 

 

 


Lochem KlassiekfolderLochemKlassiek
Het grote aantal bijzondere klassieke concerten in één seizoen was voor de organiserende partijen de aanleiding om een gezamenlijke folder te maken. Mijn rol  in dit project was veelzijdig. Zo onderhield ik contact met de deelnemende partijen en deed ik de redactie van de folder. Ook heb ik de drukwerkbegeleiding en verspreiding en de financiele afhandeling verzorgd. Inmiddels is er ook een folder voor het seizoen 2016|2017 verschenen.

 

 


HuisstijlBrochure SL
Tijdens de renovatie van Schouwburg Lochem zijn niet alleen het gebouw maar ook de huisstijl, website en het kaartverkoopsysteem vernieuwd. Met renoveren heb ik niet veel ervaring, met de rest des te meer. Een onderzoek naar identiteit en imago was de basis van een plan van eisen voor de nieuwe huisstijl. Ik heb drie grafisch ontwerpers uitgenodigd om aan de hand van dit plan mee te doen aan een pitch. De gekozen huisstijl werd doorgevoerd in het drukwerk, een nieuwe website en de inrichting van de gerenoveerde schouwburg.

 

 


Wereldhavendagen & Rotterdamse MuseumnachtWereldhavendagen-in-het-Maritiem-Museum
Voor het Maritiem Museum Rotterdam heb ik heel diverse evenementen georganiseerd. Van activiteiten tijdens de Wereldhavendagen, Rotterdamse Museumnacht of het Museumweekend tot vakantieprogrammering en themaweekenden. Evenementen die onderdeel zijn van stedelijke of landelijke festiviteiten vragen om andere organisatie en publiciteit. De doelgroep is veel breder dan bij evenementen die ik speciaal voor het Maritiem Museum organiseerde. Tijdens een themaweekend kon het zo maar gebeuren dat je Louis Couperus tegen het lijf liep, in de vakantie maakten kinderen zelf een kompas.

 


Campagnes voor Maritiem Museum Rotterdam
Ook voor Landrotten - Stap aan boord van het MaritiemVoor de afdeling Marketing & Communicatie van het Maritiem Museum Rotterdam ontwikkelde ik campagnes voor tentoonstellingen en voor het museum als merk. Afhankelijk van het onderwerp van de tentoonstelling waren dit landelijke, regionale of plaatselijke campagnes. Het merk Maritiem Museum Rotterdam werd in binnen- en buitenland gepromoot.